Rugpijn is lastig en hardnekkig

Ongeveer 80 procent van de volwassenen in Nederland heeft wel eens rugpijn. Alledaagse dingen worden moeilijk en pijnlijk door constante last van uw rug. Soms komt het ineens, soms sluipt het er langzaam in. Rugpijn is iets waar iedereen weleens last van heeft of mee te maken krijgt.

De juiste behandeling van uw rugpijn is belangrijk om snel weer van uw pijn af te zijn. Zo kunt u weer pijnvrij bewegen en uw dagelijkse activiteiten doen. Niet alleen is snel herstellen belangrijk, juist ook een duurzaam en blijvend herstel. Rugpijn is vaak een terugkerend probleem.

De best mogelijke zorg voor uw rugpijn

Het Zorgplan Rugpijn is ontwikkeld door professionals op het gebied van rugproblemen en biedt u de best mogelijke zorg voor uw rugklachten. Met het Zorgplan Rugpijn kunt u rekenen op betrouwbare zorg en een spoedig en blijvend herstel. Uw fysiotherapeut gaat direct samen met u aan de slag. Aan de hand van een uitgebreid startonderzoek wordt bepaald hoe ernstig en hevig uw rugpijn is.

De voordelen van het Zorgplan Rugpijn

Rugpijn is bij iedereen anders en de behandeling van uw rug is persoonlijk maatwerk. Afhankelijk van de ernst van uw rugpijn varieert de behandeling van een korte begeleiding tot maximaal zes maanden intensieve behandeling en begeleiding.

De juiste behandeling begint bij een goed beeld van uw rugpijn. Samen met de fysiotherapeut doet u een uitgebreid startonderzoek. Dit onderzoek brengt de ernst en hevigheid in kaart. De uitkomsten van het onderzoek geven richting aan de behandeling, die voor u het beste resultaat oplevert.

De fysiotherapeut gaat niet zomaar aan de slag, maar maakt voor u een persoonlijk behandelplan. Dit aan de hand van het startonderzoek. Zo wordt de beste aanpak gegarandeerd en bent u snel en voor langere periode van uw rugpijn af.

Gedurende het Zorgplan Rugpijn krijgt u aanvullend op uw behandeling extra begeleiding op afstand. Dit kan bestaan uit overleg met uw fysiotherapeut of bijvoorbeeld online oefeningen voor uw rug. Zo kunt u ook thuis werken aan uw herstel, samen met uw fysiotherapeut. De mogelijke inzet van e-health wordt in afstemming met uw fysiotherapeut bepaald.

De zorg voor uw rug stopt niet na de behandeling. Het is juist belangrijk om uw rug goed te gebruiken tijdens uw alledaagse activiteiten. Uw fysiotherapeut geeft u hiervoor tips en adviezen in een persoonlijke afsluiting van het zorgplan. Zo blijft u ook in de toekomst verlost van rugpijn.

Mocht het zo zijn dat uw rugpijn toch weer terugkomt, dan heeft u recht op behandelgarantie. Uw fysiotherapeut zal een aanvullende behandeling starten, zonder dat dit u geld kost of in mindering wordt gebracht op uw zorgverzekering. Vraag bij uw fysiotherapeut naar de voorwaarden van de behandelgarantie.

Het Zorgplan Rugpijn voor de beste aanpak

Het Zorgplan Rugpijn is speciaal ontwikkeld om uw klachten weg te nemen en om te voorkomen dat u in de toekomst weer last krijgt. De resultaten van het zorgplan spreken voor zich (resultaten gemeten onder meer dan 80.000 behandelde patiënten):

van de patiënten is zeer verbeterd of helemaal hersteld

van de patiënten is zeer tevreden

Vergoeding van het Zorgplan Rugpijn

Het Zorgplan Rugpijn wordt vergoed uit uw aanvullende zorgverzekering. Voor het Zorgplan Rugpijn van FysioTopics zijn aanvullende afspraken gemaakt met bijna alle zorgverzekeraars. Hierdoor kunt u profiteren van bijvoorbeeld de behandelgarantie.

Informatie over vergoeding en de behandelgarantie krijgt u van uw fysiotherapeut. Het Zorgplan Rugpijn wordt exclusief aangeboden door fysiotherapiepraktijken die zijn aangesloten bij FysioTopics.

Neem contact op met ons voor de best mogelijke zorg voor uw rug!